طرز تهیه دسر رومانف / مواد لازم برای تهیه دسر رومانف

ساعت 24-طرز تهیه دسر رومانف / مواد لازم برای تهیه دسر رومانف / طرز تهیه دسر فرانسوی / خواص موز

پنجشنبه 30 خرداد 1398 ساعت 21:15

در اینجا به آموزش دسررومانف می پردازیم این دسر یک دسر از کشور فرانسه می باشد می توان از موز یا میوه های دیگر یا مخلوط میوه ها در این دسر استفاده نمود. این دسر یک دسر ساده و با کلاس است

مواد لازم برای تهیه دسر رومانف :

    شیر : ۲ لیوان

    خامه : ۲۰۰ گرم

    شکر : ۱۰۰ گرم

    آب سرد : ۱/۴ پیمانه

    وانیل : ۱/۲ قاشق چای خوری

    پودر ژلاتین : ۱/۵ قاشق غذا خوری

    موز ریز یا پوره شده : ۲ عدد

    نشاسته ذرت : ۲ قاشق غذاخوری


طرز تهیه دسر رومانف :

برای تهیه دسر رومانف ابتدا نشاسته ذرت را در ظرفی ریخته سپس نصف لیوان شیر به آن اضافه می کنیم.
خوب هم می زنیم تا نشاسته ذرت در شیر حل شود. سپس باقی مانده شیر، شکر و وانیل را به نشاسته ذرت اضافه کرده و درون قابلمه ریخته و شعله را روشن می کنیم در روی حرارت قرار می دهیم و هم می زنیم تا زمانی که شیر جوش بیاید مدام هم می زنیم تا آرد گلوله نشود بعد از ۵ تا ۱۰ دقیقه که مواد دسر غلیظ شد از روی حرارت برداشته و موز را که درون مخلوط کن پوره و یا به صورت نگینی خرد کرده بودیم را به موادمان اضافه می کنیم سپس خامه را نیز اضافه می کنیم. و خوب هم می زنیم تا مواد یک دستی به دست آید.

در مرحله بعدی طرز تهیه دسر رومانف

 ژلاتین را که با آب سرد مخلوط و به روش بن ماری تهیه کرده ایم را به مواد اضافه می کنیم و می گذاریم از حرارت بیفتد.

در آخر قالب را چرب کرده و مواد را درون آن ریخته می شود و به مدت ۶ تا ۷ ساعت درون یخچال قرار می دهیم.

این دسر را هم می توان درون لیوان های سرو ریخته و در یخچال قرار دهید تا ببندد...

لازم به ذکر است که به جای موز می شود از میوه هایی نظیر انبه، آناناس و هلو نیز استفاده کرد. دسر رومانف در عین سادگی بسیار خوشمزه است آن را تهیه و از خوردن آن لذت ببرید

خواص موز
موز یکی از محبوب ترین میوه های جهان است.

بومی به جنوب شرقی آسیا، آنها در حال حاضر در بسیاری از نقاط گرم جهان رشد می کنند.

موزها در رنگ، اندازه و شکل متفاوت است.

شایع ترین نوع Cavendish است که نوعی موز دسر است.

موز حاوی مقدار منصفانه فیبر و همچنین چند آنتی اکسیدان است. یک موز متوسط (118 گرم) همچنین دارای:

    پتاسیم: 9٪ RDI
    ویتامین B6: 33٪ از RDI
    ویتامین C: 11٪ از RDI
    منیزیم: 8٪ RDI
    مس: 10٪ از RDI
    منگنز: 14٪ از RDI
    کربن خالص: 24 گرم
    فیبر: 3.1 گرم
    پروتئین: 1.3 گرم
    چربی: 0.4 گرم

هر موز فقط حدود 105 کالری دارد و تقریبا منحصرا از آب و کربوهیدرات تشکیل شده است. موز حاوی پروتئین بسیار کم و تقریبا بدون چربی است.

کربوهیدرات ها در موزهای سبز و نابالغ عمدتا از نشاسته مقاوم هستند، اما به محض رسیدن موز، نشاسته به شکر (گلوکز، فروکتوز و ساکاروز) تبدیل می شود.

موز غنی از پکتین است، نوعی فیبر است که گوشت را به شکل ساختاری اسفنجی آن می دهد.

موز متوسط دارای حدود 3 گرم فیبر است که موز را به منبع فیبر نسبتا خوب تبدیل می نماید.

موز حاوی دو نوع اصلی فیبر است:

    پکتین: بعد از رسیدن موز کاهش می یابد.
    نشاسته مقاوم: در موزهای نرسیده یافت می شود.

نشاسته مقاوم در هنگام هضم غذا را از بین می برد و در روده بزرگ شما قرار می گیرد، که باعث باکتری های مفید در روده شما می شود.

علاوه بر این، برخی از مطالعات پیشنهاد می کنند که پکتین می تواند در مقابل سرطان روده بزرگ از انسانها محافظت کند

پتاسیم منبعی است که برای سلامت قلب ضروری است - به ویژه کنترل فشار خون.

با وجود اهمیت آن، تعداد کمی از مردم پتاسیم را در رژیم غذایی خود دریافت می کنند .

موز یک منبع غذای عالی پتاسیم است. یک موز متوسط (118 گرم) شامل 9 درصد RDI است.

رژیم غذایی غنی از پتاسیم می تواند به کاهش فشار خون کمک کند، و افرادی که مقدار زیادی پتاسیم مصرف می کنند، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را به میزان 27٪ کاهش می دهند.

علاوه بر این، موز حاوی مقادیر قابل توجهی از منیزیم است که برای سلامت قلب نیز مهم است. ( طرز تهیه دسر رومانف )

ثبت نظر

ارسال