طرز تهیه شیرینی ارده شیره / طرز تهیه باواریا

ساعت 24-طرز تهیه شیرینی ارده شیره / طرز تهیه باواریا / مواد لازم برای تهیه شیرینی ارده شیره / مواد لازم برای تهیه باواریا / خواص کاکائو

چهارشنبه 29 خرداد 1398 ساعت 17:21

مواد لازم برای تهیه شیرینی ارده شیره :

کره ۱۰۰ گرم
ارده ۱۰۰ گرم
شیره خرما ۵۰ گرم
روغن مایع ۸۰ گرم
آرد ۲۷۰ گرم
پودر کاکائو ۳۰ گرم
زرده تخم مرغ ۱ عدد
شکر ۸۰ گرم
بیکینگ پودر نصف ق چ

طرز تهیه شیرینی ارده شیره :
ابتدا شکر و زرده تخم مرغ رو چند دقیقه بزنید بعد همه مواد به جز آرد و کاکائو و بکینگ پودر رو اضافه کنید و با همزن بزنید . آرد و کاکائو رو الک کنید و آرام آرام اضافه کنید تا خمیر نرمی به دست بیاد که چسبنده نباشه بعد توپ هایی به اندازه گردو بردارید و توی سینی فر از قبل گرم شده با دمای ۱۶۰ درجه به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بعد از این زمان بزارید شیرینی کاملا سرد بشه بعد از سینی جدا کنید بافت این شیرینی مرطوبه و ارده توش کاملا احساس میشه . فوق العاده خوشمزه و متفاوت .

در حال حاضر به آموزش باواریا شکلاتی می پردازیم :

مواد لازم برای تهیه باواریا:
شیر 1 کیلوگرم
تخم مرغ 2عدد
خامه قنادی 200 گرم
پودر ژلاتین  3 قاشق غذاخوری
شکر 1 پیمانه
وانیل یک سوم قاشق چای خوری
پودر کاکائو  4 قاشق غذاخوری

طرز تهیه باواریا :
 تخم مرغ ها را در در شیر بشکنید و خوب مخلوط کنید تا یکدست شود شکر و وانیل را به مخلوط شیر و تخم مرغ اضافه کنید و مخلوط کنید. مواد را روی شعله ملایم بگذارید و اجازه بدهید که به آهستگی گرم شود تا زمانی که دور ظرف حباب های ریزی بزند.در همین زمان، پودر ژلاتین را روی یک لیوان آب سرد بپاشید و بعد از این که حالت حجیم و پفکی پیدا کرد، آن را به روش بن ماری ذوب کنید. روش دیگری که بسیار سریع و آسان می باشد، قرار دادن آّب و ژلاتین در مایکروفر به مدت 20 ثانیه ( یا بیشتر) می باشد. وقتی مایع ما آماده شد از روی حرارت برمی داریم و پودر شکلات را در مقداری از مواد حل می کنیم.ژلاتین ذوب شده و داغ را به مواد اضافه می کنیم. شکلات و خامه را به بقیه مواد اضافه می کنیم.مواد را داخل قالب مورد نظر می ریزیم و در یخچال می گذاریم

خواص کاکائو :
1-بسیار مغذی است

شکلات تیره حاوی مواد مغذی است که می تواند بر سلامتی شما تأثیر مثبتی داشته باشد.

ساخته شده از بذر درخت کاکائو، یکی از بهترین منابع آنتی اکسیدان ها در این سیاره است.

مطالعات نشان می دهد که شکلات تیره (نه تلخ شیرین) می تواند سلامت شما را بهبود بخشد و خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.


اگر شما شکلات تیره با کیفیت بالا با محتوای کاکائو بالا، خریدید پس در واقع کاملا مغذی است.

شکلات تیره شامل یک مقدار مناسب از فیبر محلول و با مواد معدنی پر می شود.

100 گرم شکلات تیره با 70-85٪ کاکائو حاوی:

    11 گرم فیبر
    67٪ RDI برای آهن
    58 درصد RDI برای منیزیم
    89٪ RDI برای مس
    98٪ RDI برای منگنز
    همچنین دارای مقدار زیادی پتاسیم، فسفر، روی و سلنیوم است

البته، 100 گرم (3.5 اونس) یک مقدار نسبتا بزرگ است و چیزی نیست که شما هر روز باید مصرف کنید. همه این مواد مغذی نیز دارای 600 کالری و مقادیر متوسط قند هستند.

به همین دلیل، شکلات تیره بهتر است در مقدار کم مصرف شود.

اسید چرب کاکائو و شکلات تیره نیز عالی است. چربیها اغلب اشباع شده و منسوغ هستند، با مقادیر کمی از چربی اشباع نشده.

همچنین حاوی محرک هایی نظیر کافئین و تئوباریم است، اما بعید است که شما در شب بیدار باشید زیرا مقدار کافئین نسبت به قهوه بسیار کوچک است

2. منبع قدرتمند آنتی اکسیدان ها

ORAC مخفف "جذب رادیکال اکسایش ظرفیت است." این اندازه گیری از فعالیت آنتی اکسیدان مواد غذایی است.

در واقع، محققان مجموعه ای از رادیکال های آزاد (بد) را در برابر یک نمونه از غذا قرار داده و متوجه می شوند که چگونه آنتی اکسیدان ها در مواد غذایی می توانند رادیکال ها را خلع سلاح کنند.

ارتباط بیولوژیکی ارزش های ORAC مورد پرسش قرار گرفته است، زیرا در یک لوله آزمایش اندازه گیری شده و ممکن است در بدن تاثیری نداشته باشد.

با این حال، لازم به ذکر است که کاکائو از مواد غذایی هستند که بالاترین امتیاز را تجربه کرده اند.

شکلات تیره با ترکیبات ارگانیک که از لحاظ زیست شناختی فعال هستند و به عنوان آنتی اکسیدان ها عمل می کنند. اینها شامل پلی فنل ها، فلاونول ها و کاتچین ها هستند.

یک مطالعه نشان داد که شکلات کاکائو تیره فعالیت آنتی اکسیدانی بیشتری دارد.

3. می تواند جریان خون و فشار خون پایین را بهبود بخشد

فلاونول های موجود در شکلات تیره می توانند اندوتلیوم، پوشش سرخرگ ها را برای تولید اکسید نیتریک (NO) (3Trusted Source) تحریک کنند.

یکی از توابع NO، ارسال سیگنال به آرترال برای استراحت است، که مقاومت در برابر جریان خون را کاهش می دهد و بنابراین فشار خون را کاهش می دهد.

بسیاری از مطالعات کنترل شده نشان می دهد که شکلات کاکائو و تیره می تواند جریان خون و فشار خون را بهبود بخشد، هرچند این اثرات معمولا خفیف هستند

4. افزایش HDL و محافظت LDL از اکسیداسیون

مصرف شکلات تیره می تواند چندین عامل خطر مهم برای بیماری قلبی را بهبود بخشد.

در یک مطالعه کنترل شده، پودر کاکائو به میزان قابل توجهی کاهش کلسترول LDL اکسید شده در مردان را نشان داد. همچنین HDL را افزایش داد و LDL کل را برای افرادی که دارای کلسترول بالا بودند (9Trusted Source) کاهش داد.

LDL اکسید شده بدان معنی است که LDL (کلسترول بد) با رادیکال های آزاد واکنش نشان می دهد.

این باعث می شود که ذرات LDL خود را واکنش نشان دهند و قادر به آسیب رساندن به بافت های دیگر مانند انحنای شریان ها در قلب شما باشند.


شکلات تیره همچنین می تواند مقاومت به انسولین را کاهش دهد که یکی دیگر از عوامل خطر مشترک برای بسیاری از بیماری ها مانند بیماری های قلبی و دیابت است

با این حال، مطالعه دیگری نشان داد که خوردن شکلات تیره بیش از 5 بار در هفته خطر ابتلا به بیماری قلبی را 57٪ کاهش می دهد

5- مفید برای پوست
ترکیبات زیست فعال در شکلات تیره همچنین ممکن است برای پوست شما مناسب باشد.

فلاونول ها می توانند از آسیب های خورشید محافظت کنند، جریان خون را به پوست افزایش دهند و تراکم پوست و هیدراتاسیون را افزایش دهند.


در یک مطالعه 30 نفره، MED بعد از مصرف 12 فنجان شکلات تیره شکلات بالا (مقدار 19Trusted) بیش از دو برابر شد.

6-می تواند عملکرد مغز را بهبود بخشد

شکلات تیره همچنین ممکن است عملکرد مغز شما را بهبود بخشد.

یک مطالعه از داوطلبان سالم نشان داد که خوردن کافئین بالا فلاوانول برای پنج روز موجب جریان خون به مغز می شود.

کاکائو همچنین ممکن است عملکرد شناختی در سالمندان با اختلالات روانی را بهبود بخشد. این ممکن است روانشناسی کلامی و چندین عامل خطر برای بیماری را بهبود بخشد.

علاوه بر این، کاکائو حاوی مواد محرک مانند کافئین و تئوباریم است که ممکن است دلیل کلیدی آن باشد که در کوتاه مدت میتواند عملکرد مغز را بهبود بخشد. ( طرز تهیه شیرینی ارده شیره )

ثبت نظر

ارسال